Blogger Layouts

Sunday 17 July 2011

BOMOH SYIRIK???? (journey to malacca)

salam sume...huhu seperti yg sy jnjikan dlm fb nk share ngn korg about my experience kt melaka...wah hebat sekali!! Allah itu Mha besar..ingt!! klu kita niat baik krna Allah...Allah pasti akn menolong kamu =) 

ok first skali aku nk gtau tujuan km p mlaka sebenaqnya nk p berubat my tokwan yg patah kaki...km dpt tau sorg bomoh kt mlaka ni yg bleh wat rawtan secara batin (rawtan secara ilusi)...so km btolak ptg khamis after my ummi blik keje....ktorg tido kt p.d dlu pas2 pg esoknye ktorg cr la umah bomoh 2....xsilap tempat tu kt teluk emas...alhmdulillah senang sgt nk cari umah bomoh 2 cz die wat rawatan kt umah ank2 yatim...(xingt ape nm umah ank yatim 2..darul aitam xsilap)...mlm 2 ktorg sewa blik yg dsediakn kt umah ank yatim 2...hmm first smpai ati dh mcm xsdap cz mcm sunyi n seram je tmpatnyer...bile tnya org depa gtau yg umah ank yatim 2 dh xde penghuni...klah mybe depa pindah tmapt kn..kn...(bersangka baik)

ok cite yg ditunggu2 dh smpai.....pg sabtu tu aku tido xsedar diri cz penat sgt drive...pas2 my incik ayah kua p beli sarapan....aku order tea pnas jew...hihi..pas2 smbung tido alek...kroh3..tgh enak dilamun mimpi indah tibe2 je ayah tgesa2 msuk blik n kjut aku..."bgun3 ade cite ni" adoiii kacau btollah adik ngntok ni.....pas2 ummi ngn t.wan mai...apesalla mengelabah ni....ooooooo....ade cite hangat katenye...

upe2nye tyme ayah p bli sarapan 2 org2 kg kt situ gtau yg bomoh 2 syirik...n mufti melaka dh wak kua fatwa mgharamkan rawatan bomoh 2....siap ade notis lg tertampal kt kedai 2...pas2 ayh bwk km sume p kdai 2 suh dgq sendiri ape yg org kg ckp...ehmmmmmmmm takut!!seram!!klaka!! sume adela semangat btola p.cik 2 gebang pong pang pong pang...oo bru tau citenye..lagu ni.....bomoh 2 mmg femes gile..bnyk org berubat smpai beratur2...n rawtan 2 unik skit cbb dia operate gune gunting tp kite xnmpk..lbih kurang mcm 2lah!!....n depa dpt tau bomoh 2 gune jin sebenaqnya...hmm sian t.wan dtg jauh2 xkn nk blikkan...duit dh abih bnyk...aku lgla penat kot drive =( tup2 nk blik gitu jerk!! hmmm sedihla km....=(( 

tp!.......Allah 2 Maha kuasa....Dia dh atur yg terbaik untuk kita....SURATAN N KEBETULAN...alhmdulillah tgh2 sedih tup2 maila sorg p.cik ni comey sgt!! nmpak muke berseri2,lembut n sopan jew (dpt tau haji 2 org tpengaruh kt situ)..dia tau msalah km n then offer nk tlong km..alhmdulillah!! dia temukan kami ngn sorg lg tukang urut yg handal....aku tgok asyraf muslimpon urot ngn die! =) so trus ktorg p...dlm 8km jew pd tempat 2....bile sampai jew.....1 lg kuasa Allah!! Dia temukan km dgn sorg lg....alhmdulillah isteri tukang urut 2 ank didik ust haron din (darulsyifa' punye kelulusan)....so secara xlansong aku pun bleh berubat.....2 khidmat aku gune...1 aku ubat sakit aku tu ngn isteri dia (hmm keputusan yg same aku trima mcm 3 org ust yg sebelum ni ckp sedih btollah...)  xpela truskan usaha!! =) kwn2 doakan sy yer =)...ok yg ke2 aku gne khidmat berurut...wah sakit nk mati!!!!!!! =(( xnk urut dh pasni! aku xkire kau sape semcm jew aku tempis...ummi siap gelak2 aku guling3 atas tilam hahahaha sakit gilerlah...urutan 2 mcm acupuncture jgk tp xgune jarum2 2...huh!! tobat pasni xurut dh!! hahaha.......nt dlm pantang plk ye aku urt wakakakak..... ok siap urut sume kitrg chow!!

dlm kete duk bincang mcmmn nk kua pd bilik 2 cz ktorg dh wat apoinment ngn bomoh syirik 2....(wat sblum tau dia syirik) hahaha.....aku ade idea....jeng3....k smpi tempat 2 km tgok mmg ramai org2 jauh dtg nk berubat...sian depa mst xtau about true storykn......=( kt bilik kelam kbut kitorg kmas2 brg sbb nk blah  cepat2..tyme kmas brg 2 ayah p byaq bilik n tyme 2 la org 2 tnya ayh nape xdtg lg...que dh smpai...ayhpon jwap "sorry sy kne blik kedah cpt ni ank call ade bnde urgent sgt" hahahahahahahhahaha menipu kejap!!! pas2 trus km chow....muke gelabah jew mcm penjenayah...mmg xmenahan duk gelak dlm kete wakakaka....

papepn alhmdulilllah bnyk bnde aku dpt tyme p mlaka 2 wlupon sedih xdpt ambik gmbaq kt a famosa cz hujan lebat hahahahah......so pengajarannyer sblum kite nk p sesuatu tempat 2 make sure wat research dlu hahahah jgn main terjah jew!! alhmdulillah pejalanan km sgt mudah!! =) thank u Allah 

NI GAMBAQ TEMPAT RAWATAN 2...................................


ramaikan org duk tgu.....

xslap bomoh 2 yg pkai bju putih tu...

                                                

                                                                                                                                                by: wanie....


No comments: